انواع چربی موجود در فاضلاب 

انواع چربی موجود در فاضلاب

انواع چربی موجود در فاضلاب 

فاضلاب حاوی انواع مختلفی از روغن است. در زیر تمام چربی های موجود در فاضلاب را توضیح خواهیم داد.

روغن آزاد

حتما دیده اید که بعد از مدتی روغن موجود در مخلوط روغن و آب در فاز جداگانه ای روی سطح آب قرار می گیرد. به این نوع روغن های موجود در فاضلاب، روغن های آزاد می گویند. بهترین روش برای حذف این گونه روغن ها روش CPI است.

امولسیون یا روغن‌های پراکنده

گاهی اوقات قدرت اختلاط آب و روغن می تواند زیاد باشد و به همین دلیل ذرات روغن در حالت مایع پراکنده می شوند. بسته به قدرت مخلوط روغن و آب، پراکندگی اولیه یا ثانویه ممکن است رخ دهد.

امولسیون پایدار از نظر شیمیایی

در امولسیون های شیمیایی پایدار، علاوه بر فاز روغن و آب، فاز سوم نیز وجود دارد. این مرحله سوم باعث افزایش پایداری ذرات چربی می شود. موادی مانند صابون یا مواد شوینده می توانند به عنوان فاز سوم عمل کرده و پایداری ذرات چربی را افزایش دهند.

روغن محلول

وجود مواد آلی در فاز آبی باعث افزایش حلالیت روغن در آب می شود. به این ترتیب، قطرات روغن محلول کوچکتر از 0.5 میکرومتر تشکیل می شود.

ذرات با روغن احاطه شده

اگر ذرات جامد در فاز آبی وجود داشته باشد، قطرات روغن در اطراف این ذرات جمع می شوند. از جمله این مواد که توسط روغن احاطه شده اند می توان به ذرات رس، سیلیس و فلزات سنگین اشاره کرد.

هر نوع روغنی را می توان در فاضلاب رستوران ها و صنایع غذایی یافت. برای جداسازی هر یک از این روغن ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. چربی گیر با استفاده از روش های مختلف ذرات چربی را از فاضلاب جدا کرده و از ورود آنها به فاضلاب های شهری جلوگیری می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EN / AR

درخواست مشاوره راحت و سریع

شما می‌توانید برای انجام پروژه های خود فرم زیر را پر کنید تا پس از دریافت مشاوره رایگان بهترین راهکار را برای شروع پروژه اتخاذ کنید

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به پیچ آب شرق ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب