نقش سپتیک تانک در کیفیت آبهای زیرزمینی

سپتیک تانک
نقش سپتیک تانک در کیفیت آبهای زیرزمینی
 
این سیستم ها می توانند چاه های آب آشامیدنی محلی یا آب های سطحی را تحت تاثیر قرار دهند. میزان این تأثیر بستگی به نحوه صحیح طراحی، نصب، نگهداری و استفاده از این سیستم دارد. سیستم‌های چگالی که بیش از ظرفیت پالایش خاک‌های منطقه هستند و سیستم‌هایی که طراحی، نصب، بهره‌برداری یا نگهداری ضعیفی دارند، می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند.
جدی ترین مشکلات آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی به عوامل بیماری زا و نیترات ها است. مشکلات دیگر شامل رواناب اضافی نیتروژن به آب های شکننده ساحلی و آلودگی فسفر آب های سطحی داخلی است که رشد جلبک ها را افزایش می دهد و اکسیژن محلول را کاهش می دهد. آلودگی بسترهای مهم صدف ها و سواحل شنا توسط عوامل بیماری زا در برخی از مناطق ساحلی نگران کننده است.
به عنوان یک مصرف کننده، چندین راه حل وجود دارد که می توانید برای مقابله با آلودگی آب های زیرزمینی در اطراف یک مخزن پیاده سازی کنید:
• تعیین فاصله برای نصب مخزن فاضلاب مطابق با منبع آب، چاه های حفر شده، رودخانه ها و نهرها…
• تعیین دقیق اندازه مخزن
• نگهداری مناسب و منظم
• یک منطقه زهکشی مناسب برای تصفیه ثانویه ایجاد کنید
• از مخازن هوادهی و بی هوازی برای کاهش آلودگی غیرآبی استفاده کنید
• تخلیه فاضلاب در فواصل زمانی معین و در مکان های تعیین شده توسط دولت

اثرات نامطلوب فاضلاب تصفیه نشده از مخازن سپتیک بر منابع آب

نمونه هایی از اثرات منفی به شرح زیر است:

1- آلودگی آب های زیرزمینی به عوامل بیماری زا، مواد شیمیایی یا مواد مغذی موثر بر چاه های آب آشامیدنی.

2-  آب های سطحی می توانند به عوامل بیماری زا، مواد شیمیایی و مواد مغذی از جمله نیتروژن و فسفر آلوده شوند.

3- عوامل بیماری زا می توانند باعث بیماری در مناطق تفریحی و استخرهای شنا شوند، حتی نیاز به بسته شدن ساحل دارند و افراد و حیوانات خانگی را به خطر می اندازند. نیتروژن و/یا فسفر اضافی می تواند باعث رشد بیش از حد سیانوباکتری ها یا سیانوباکتری ها در مدت زمان کوتاهی شود و باعث شکوفایی جلبک شود.

4- رشد بیش از حد جلبک ها اکسیژن مصرف می کند و نور خورشید را از گیاهان آبزی مسدود می کند. هنگامی که جلبک ها در نهایت می میرند، اکسیژن موجود در آب تمام می شود. این می تواند ماهی ها و دیگر آبزیان را بکشد و “مناطق مرده” ایجاد کند.

5-آب های ساحلی بیشتر در معرض آلودگی نیتروژن ناشی از خرابی این سازه ها هستند. رودخانه ها، دریاچه ها و حوضچه های آب شیرین بیشتر در معرض آلودگی فسفر ناشی از فاضلاب تصفیه نشده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

EN / AR

درخواست مشاوره راحت و سریع

شما می‌توانید برای انجام پروژه های خود فرم زیر را پر کنید تا پس از دریافت مشاوره رایگان بهترین راهکار را برای شروع پروژه اتخاذ کنید

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به پیچ آب شرق ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب